Hyppää pääsisältöön

Näin saat käyntiin säännölliset kotisiivoukset

11.07.2018 Artikkelit

Helposti sujuvampi arki – näin siivouspalvelu aloitetaan

 
Jos kaipaa helpompaa arkea ja lisää vapaa-aikaa, yksi kätevimmistä keinoista on tilata säännöllinen siivouspalvelu. Itselle jää enemmän aikaa elämiseen, olemiseen ja omasta kodista nauttimiseen, kun ammattilainen pitää huolta kodin puhtaudesta. Mutta miten kotisiivoukset saadaan käyntiin? Kysyimme asiaa Stellan asiakaspalvelupäällikkö Peppi Pietikäiseltä.

Peppi Pietikäinen

Peppi, mitä tapahtuu, kun asiakas on kiinnostunut säännöllisen kotisiivouksen aloittamisesta tai hänellä on jotain kysyttävää siivouspalvelusta?
– Hän jättää meille soittopyynnön nettisivuillamme tai ottaa yhteyttä sähköpostilla, chatissa tai soittamalla 020 768 9788. Yleensä asiakkaan haluama ja hänen kodilleen sopiva säännöllinen siivouspalvelu saadaan suunniteltua helposti yhdellä puhelulla ja ensimmäinen siivous on keskimäärin neljä arkipäivää puhelun jälkeen.

Miten säännölliset siivoukset suunnitellaan?
– Suurin osa siivouksista suunnitellaan noin puolen tunnin mittaisella keskustelulla, jossa asiakas kertoo kodistaan sekä toiveistaan siivouksen sisällöistä. Me teemme keskustelun perusteella palvelusuunnitelman ja arvioimme, kauanko siivous kestää ja mitä se maksaa. Joskus koti on esimerkiksi poikkeuksellisen suuri tai siellä on paljon erikoismateriaaleja, ja silloin sovimme maksuttoman suunnittelukäynnin, jolla asiantuntijamme tekee suunnitelman paikan päällä.

Sitooko suunnittelu asiakasta mihinkään?
– Ei sido. Asiakas voi rauhassa miettiä, haluaako hän aloittaa siivouspalvelun tai haluaako hän muutoksia siivouksen sisältöihin. Jos hän päättää aloittaa palvelun, hän vahvistaa tilauksen ja sovimme ensimmäisen siivouskäynnin ajankohdan. Ensimmäinen käynti onnistuu keskimäärin neljän arkipäivän kuluttua.

Kuinka paljon asiakas voi vaikuttaa kotisiivouksen sisältöön?
– Paljon. Tavallisen siivoamisen lisäksi voimme olla avuksi monenlaisissa asioissa ja toiveissa. Tyypillisiä tehtäviä ovat esimerkiksi vaatteiden silitys tai vuodevaatteiden vaihto, ja yksilöllisiä toiveita saa olla vaikka kuinka paljon. Joku voi vaikka haluta tuoreet kukat keittiön pöydälle aina siivouksen jälkeen.

Kuka asiakkaan luokse tulee siivoamaan?
– Luotettava kotisiivouksen ammattilainen. Kaikki kodinhoitajamme ovat koulutettuja ja kattavasti vakuutettuja, joten heidät on helppo toivottaa tervetulleeksi siivoamaan. Ja jos vakituinen kodinhoitaja on sairaana, saamme usein nopeallakin varoitusajalla asiakkaan toiveita kuunnellen sijaisen järjestymään.

Stellalta siivoukset aina 100 %:n tyytyväisyystakuulla

”Ensimmäisellä käynnillä asiakas voi tulla pyytämään anteeksi että on niin likaista, mutta minä aina sanon että siivous on minun työtäni ja että asiakas voi rauhassa lähteä ulos tai vaikka lukea kirjaa.” –kodinhoitaja Aale Tiiroja

Minkälaisilla välineillä kodinhoitajamme siivoavat?
– Siivoamme asiakkaan omilla välineillä, sillä se on hygieenistä ja niin asiakkaalla on helppo mahdollisuus vaikuttaa esimerkiksi käytettyihin pesuaineisiin. Meiltä saa listan välineistä ja aineista, jotka kotona olisi hyvä olla, ja jos jokin väline on menossa huonoksi tai aine loppumassa, kodinhoitajamme jättää siitä asiakkaalle tiedon. Kodinhoitajamme ovat kyllä taitavia ammattilaisia, joten he osaavat improvisoidakin, jos jotakin puuttuu.

Milloin ensimmäinen lasku tulee maksuun?
– Ensimmäisen laskun lähetämme ensimmäisen käynnin jälkeen. Työt laskutetaan tehtyjen tuntien mukaan jälkikäteen kerran kuukaudessa. Jos siis neljän tunnin mittaiseksi arvioitu kodin siivous kestääkin vain kolme ja puoli tuntia, laskutamme vain tehdyn työn.

Mitä jos asiakas ei olekaan siivouksen jälkeen tyytyväinen?
– Meillä on kodin siivouksilla aina 100 prosentin tyytyväisyystakuu. Jos asiakas ei ole tyytyväinen työmme jälkeen, tulemme korjaamaan puutteet maksutta ja pidämme huolta, että onnistumme jatkossa paremmin. Haluamme, että asiakkaat ovat meihin tyytyväisiä, joten tämä on meille todella tärkeä juttu.

 
Haluatko kuulla lisää kotisiivouksesta? Ota yhteyttä Stellan asiakaspalveluun numerossa 020 768 9788, keskustele kanssamme chatissa tai lähetä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@stella.fi.

Tilaa kotisiivous »

Tiesitkö, että Stellan siivouksiin saat aina 100 %:n tyytyväisyystakuun?
Jos et ole tyytyväinen työmme jälkeen, korjaamme puutteet maksutta.

Kotitalousvähennys

Kotitalousvähennyksen saa omassa verotuksessa ilmoittamalla tiedot kustannuksista verottajalle. Vähennyksen saa verokortilla tai veronpalautuksena. Vähennyksen enimmäismäärä vuonna 2018 on 2400 € henkilöä kohden ja omavastuu 100 €. Suurimman vähennyksen saa, kun vähennyskelpoinen laskutus on vuodessa 5000 €.

Siivousvälineet ja -aineet

Siivousvälineet: Imuri, lattiamoppi, siivousliinoja, wc-harja, tiskiharja/pesusieni ja kylpyhuonepesin/pesuharja.
Siivousaineet: Puhdistusaineet: Yleispuhdistusaine, astianpesuaine, kylpyhuoneen puhdistusaine ja wc:n puhdistusaine.