Hyppää pääsisältöön

06.26.2019

Paljon ruusuja ja sopivasti risuja – asiakkaamme kertoivat mielipiteensä

 
Kaksi kertaa vuodessa tehtävän Stellan syvällisen asiakastyytyväisyyskyselyn kevätkauden tulokset ovat selvinneet. Kiitos kaikista palautteista – niin kehuista kuin moitteista. Tiedämme taas enemmän siitä, miksi meistä pidetään ja miten meidän toivottaisiin onnistuvan jatkossa paremmin.

– Onnellisempi elämä ja helpompi arki syntyy asiakkaillemme monenlaisista asioista. Yhdelle se tarkoittaa viikoittaista kotisiivousta, toiselle lastenhoitoapua kiireen keskelle, kolmannelle päivittäisiä kotihoidon käyntejä ja neljännelle turvapuhelimen tuomaa luottamusta omaan elämään, kertoo Stellan markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Aarne Töllinen.

– Asiakkaidemme arvioita ja toiveita kysymällä haluamme varmistaa, että palvelumme vastaa mahdollisimman hyvin sitä, mitä meiltä toivotaan ja odotetaan.

Aarne Töllinen

Nykymuotoinen kysely toteutettiin alkukesästä kolmatta kertaa, ja vastauksia kertyi jo yli 1200 kappaletta. Perusteellinen kysely on tärkeä lisä kymmenille päivittäin kerättäville asiakaskokemuksille, joita asiakkaamme pystyvät antamaan helposti ja nopeasti esimerkiksi tekstiviestillä.
 

Meihin ollaan tyytyväisiä, mutta pystymme vielä parempaan

Kyselyn tulosten perusteella Stellan palveluihin ollaan kokonaisuutena hyvin tyytyväisiä, ja tyytyväisyys on kehittynyt mittaus mittaukselta paremmaksi. Kehitys on ollut tasaista, vaikka Stellan laajentuessa uusille paikkakunnille kyselyyn on tullut mukaan paljon uusia asiakkaita.

– Erityisen kiitollinen olen Stellan ammattilaisia ylistävistä palautteista. Avoimissa palautteissa korostui työntekijöidemme tärkeä rooli, sillä moni halusi erityisesti kiittää juuri omaa hoitajaansa tai kotisiivoojaansa. Se on meille työnantajana hyvin merkittävä asia, Töllinen iloitsee.
 

Tuloksia: Kuinka tyytyväinen olet Stellan palveluihin?

Graafi Stellan asiakkaiden tyytyväisyydestä: kokonaisarvosana yhteensä 8,33 / 10

 
Hyvistä tuloksista huolimatta kyselyssä kertyi lukuisia kehitysehdotuksia Stellan kaikkiin liiketoimintoihin: kotisiivoukseen, lastenhoitoon, kotihoitoon ja turvapuhelimeen. Kaikilla paikkakunnilla kaikkien tiimien tehtävä onkin poimia ensimmäiset toiveet toteutettaviksi ja työn arkeen sisällytettäviksi kesän loppuun ja syksyn alkuun mennessä.
 

 

Lupaus suosittelusta on kirkkain kiitos

Kyselyssä selvisi myös se, että asiakkaat ovat hyvin halukkaita suosittelemaan Stellaa. Olemme siitä otettuja, sillä suositteleva asiakas on varmasti paras käyntikortti palveluiden laadusta ja työntekijöiden ammattitaidosta.
 

Tuloksia: Kuinka todennäköisesti suosittelet Stellan palveluita?

Graafi Stellan asiakkaiden suosittelutodennäköisyydestä: yhteensä kaikki liiketoiminnot NPS +56

 
Tyytyväisyyden tapaan myös suositteluhalukkuudessa Stellan tavoite on nykyistä korkeammalla.

– Vaikka päivittäin pyrimmekin parhaaseen, kaikkia odotuksia emme ole onnistuneet lunastamaan. Valitettavasti pettymyksiäkin olemme joskus tuottaneet. Kehitystyötä siis riittää, jotta saisimme jokaisen asiakkaan ilolla suosittelemaan, Töllinen pohtii.
 

 

Palaute on tärkeää ja sillä voi oikeasti vaikuttaa

Stellan kaikissa palveluissa asiakkaiden antamalla palautteella on tärkeä merkitys, joten puolivuosittaiset laajemmat kyselyt ja päivittäiset palvelukohtaiset kyselyt jatkuvat totuttuun tapaan tulevaisuudessakin. 

– Jokainen asiakaspalaute käsitellään yksilöllisesti ja saatetaan aina palvelusta vastaavan esimiehen tietoon, olipa kyse risuista tai ruusuista. Niin varmistamme, että palautteen antamisella voi suoraan vaikuttaa toimintaamme, Aarne Töllinen kertoo.
 

* * *

Asiakastyytyväisyyskyselyn yhteydessä järjestetyssä arvonnassa 300 euron Stella-lahjakortin voitti Hanna-Riikka Helsingistä. Olemme olleet voittajaan henkilökohtaisesti yhteydessä. Kiitos kaikille osallistuneille!

* * *

Katso kokemuksia Stellasta »

Olemmeko onnistuneet olemaan asiakkaillemme avuksi?
Lue ja katso, mitä asiakkaamme meistä pitävät.

Kotitalousvähennys

Kotitalousvähennyksen saa omassa verotuksessa ilmoittamalla tiedot kustannuksista verottajalle. Vähennyksen saa verokortilla tai veronpalautuksena. Vähennyksen enimmäismäärä vuonna 2018 on 2400 € henkilöä kohden ja omavastuu 100 €. Suurimman vähennyksen saa, kun vähennyskelpoinen laskutus on vuodessa 5000 €.

Siivousvälineet ja -aineet

Siivousvälineet: Imuri, lattiamoppi, siivousliinoja, wc-harja, tiskiharja/pesusieni ja kylpyhuonepesin/pesuharja.
Siivousaineet: Puhdistusaineet: Yleispuhdistusaine, astianpesuaine, kylpyhuoneen puhdistusaine ja wc:n puhdistusaine.